2.7.2012

BAANA - pieleen meni!



Testattu on.

Idea sinänsä ihan hyvä.

Vuosikausiahan tuo ratakuilu oli joutomaana. Nyt pääsee fillarilla Baanaa pitkin Ruoholahdesta Sanomatalolle (1,6 km.) muutamassa minuutissa, eikä tarvitse kaduilla puikkelehtia.

Mutta, mutta...

Miksi ihmeessä polkupyörien ajokäytävät mentiin rakentamaan liian kapeiksi?

Hädin tuskin hartianlevyisiksi.

Tai, no joo... Hartioiden ja hartioiden. Onhan niitä toki sellaisia - kapeahartiaisiakin...

Ajokäytävien kapeus on turvallisuusnäkökohta. Tulihat ja menijät joutuvat sivuuttamaan toisensa aivan liian läheltä .

Käsittämätön moka Baanan rakentajilta.

Eikös siellä Stadin suunnitteluosastolla värkkäile ihan insinööritasoista väkeä tämmöisten projektien parissa?

Mitenkään "viihtyisä" tämä Baana ei ole - eikä saisi ollakaan, muutenhan kaljoitelijat valloittasivat sen heti.

Sama juttu niiden toisten kaipaamien "luisujen" kanssa.

Jos liitttymiä Baanalle matkan varrelta rakennettaisiin, kaljaväki ilmaantuisi paikalle. Tuossa Baanan puolenvälin paikkeillahan on lukuisia biletysmestoja.

Ilman  muuta - tämä Baana täytyy säilyttää ihan vaan tällaisena "putkena", ilman mitään pysähtymään houkutelevaa.

Jos täällä kuilussa alkaa porukkaa pesimään, käy liikennöinti vaikeaksi, mahdottomaksi.

-

Kas, tuossahan on ensimmäinen heppu jo sillan alla nurkassa kuseskelemassa...

-

Sitten tämä liittymä, kun vauhdikkaasti saavumme Manskun alta Sanomatalon kulmalle.

Todella vaarallinen! Yhteentörmäysten paikka!

Tälle täytyy tehdä jotakin!


Mutta ennen kaikkea tuo polkupyörakaistojen kapeus.

Piti sitten ryssiä tämäkin hanke?

Toisaalta... Ryssihän ne Kiseleffin talon "elävöittämisenkin"...

Siellähän vallitsee nykyisin kuolonhiljaisuus, kun Stadin byrokraatit pääsi värkkäilemään.

Sitten vaan jäämme kauhulla odottamaan Vanhan Kauppahallin alkuvuonna 2013 alkavan remontin lopputulosta.

Vestigia terrent! 

(Tallinna 3.7.2012)


http://www.arcticparadise.fi/